2014. július 20., vasárnap

Kölestúró

Őszintén, nem gondoltam volna, hogy én egyszer bármi olyat készítek magamnak, amit "túrónak" nevezünk. Akkor sem szerettem, mikor ettem tejtermékeket, de ez is olyan, hogy a nagy melegekben rengeteg túrós receptet találni, amik azért elég ínycsiklandóak. Mivel két módját ismerem a tejmentes túróknak, az egyik a Totu (tojáshabból készült túró), a másik, pedig a kölestúró, így utóbbi mellett döntöttem. (Előtte egyiket sem kóstoltam még. )
Az elkészítése egyáltalán nem nehéz, én azt ajánlom, főleg azoknak, akik szerették is a túrót, hogy érdemes kipróbálni.

Hozzávalók:
- egy csésze köles (ez kb. 25 dkg)
- víz
- csipet só
- cukor vagy édesítő
- 2-2,5 dl növényi tej
- citromhéj, citromlé

Elkészítés:


A kölest háromszoros mennyiségű vízbe öntöm, rakok bele egy csipet sót, majd hagyom 10-15 percig ázni benne, ezek után felfőzöm. Lassú tűzön, gyakori kevergetés mellett, addig főzöm, amíg elfő róla a víz. (Gyakorlatilag túlfőzöm) Beleöntöm a növényi tejet, majd hagyom, hogy felforrjon és néhány percig még főzöm benne, hogy összeérjenek az ízek. Leveszem a tűzről és kb. negyed órát hagyom állni, hogy a köles beszívja még a folyadékot. Ezek után ízesítem cukorral és citrommal, ezt már szájíz szerint érdemes csinálni. 


Képet erről most nem hoztam, mert süteményhez készítettem és nem hagytam teljesen kihűlni, úgy meg nem az igazi. :) Viszont finom volt melegen is, tehát ajánlani tudom csak! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése